Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Omat työkalut

Navigation

virtu.fi

Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus

Omat työkalut



Pääsivu virtu.fi Rovaniemi Rovaniemen potilasasiamies

Rovaniemen potilasasiamies

kuvituskuva

Faktat

  • Palvelun tuottaa
    Merikratos Oy
  • Palvelu on maksuton
  • Vastaus 5 arkipäivän kuluessa

Jos olet kokenut tulleesi väärin kohdelluksi tai olet tyytymätön tutkimuksiin tai hoitoosi kuntasi terveydenhuollon palveluissa, voit kääntyä potilasasiamiehen puoleen. Potilasasiamies antaa tietoa potilaalle tämän oikeuksista, toimii potilaan oikeuksien edistämiseksi sekä auttaa selvittämään potilaan ja hoitohenkilökunnan välisiä ristiriitatilanteita. Lisäksi hän neuvoo ja avustaa muistutuksen teossa sekä auttaa potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä. Kuntasi potilasasiamiehen tehtäviä hoitaa Merikratos Oy.

Oman kunnan neuvonta on asiointia kuntasi työntekijöiden kanssa. Voit kysyä palvelusta henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta aiheeseen liittyen. Kysyminen tapahtuu kirjoittamalla ja saat kirjallisen vastauksen asiointitilillesi. Palveluun pitää kirjautua, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelu on maksuton.

Miten toimin?

  1. Jätä kysymys -napista pääset kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella
    tai sirullisella henkilökortilla.
    • Jos käytät palvelua ensimmäistä kertaa, sinulta kysytään kirjauduttuasi sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.
  2. Täytä kysymyslomake ja napsauta Lähetä-painiketta.
  3. Saat ilmoituksen sinulle annetusta vastauksesta
    valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi.
  4. Pääset lukemaan vastauksen klikkaamalla sähköpostiin tullutta linkkiä tai Lue vastaus -napista
    • Vastaukset tulevat asiointitillesi, jossa ne säilyvät tallessa.
    • Halutessasi voit esittää asiantuntijalle jatkokysymyksen.
Tietoa virtu.fi:stä