Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Omat työkalut

Navigation

virtu.fi

Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus

Omat työkalut



Pääsivu virtu.fi Kolari Kolarin sosiaaliasiamies

Kolarin sosiaaliasiamies

sosiaaliasiamies

Faktat

  • Palvelun tuottaa Merikratos Oy
  • Palvelu on maksuton
  • Vastaus 5 arkipäivän kuluessa

Jos olet kokenut tulleesi väärin kohdelluksi sosiaalihuollon palveluissa, voit selvitellä tilannetta sosiaaliasiamiehen kanssa. Sosiaaliasiamies pyrkii selventämään päätöksen perusteita sekä Suomen lain ja kunnassa vallalla olevien käytäntöjen taustoja. Tarvittaessa sosiaaliasiamies auttaa valituksen, muistutuksen tai oikaisuvaatimuksen tekemisessä. Kuntasi sosiaaliasiamiehen tehtäviä hoitaa Merikratos Sosiaalipalvelut Oy.

Voit kysyä palvelusta aiheeseen liittyviä kysymyksiä kuntasi sosiaaliasiamieheltä. Kysyminen tapahtuu kirjoittamalla ja saat kirjallisen vastauksen asiointitilillesi. Palveluun pitää kirjautua, jotta työntekijä voi varmistua henkilöllisyydestäsi.
Avaa tästä tulostettava esite palvelusta

Miten toimin?

  1. Jätä kysymys -napista pääset kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella
    tai sirullisella henkilökortilla.
    • Jos käytät palvelua ensimmäistä kertaa, sinulta kysytään kirjauduttuasi sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.
  2. Täytä kysymyslomake ja napsauta Lähetä-painiketta.
  3. Saat ilmoituksen sinulle annetusta vastauksesta
    valintasi mukaan sähköpostiisi ja/tai matkapuhelimeesi.
  4. Pääset lukemaan vastauksen klikkaamalla sähköpostiin tullutta linkkiä tai Lue vastaus -napista
    • Vastaukset tulevat asiointitillesi, jossa ne säilyvät tallessa.
    • Halutessasi voit esittää asiantuntijalle jatkokysymyksen.
Tietoturva
virtu.fi-asiointi on turvallista.
Lue lisää  (pdf, 433 kt)