Rovaniemen kaupunki: Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi

Faktat
- Palvelu on tarkoitettu ammattilaisille
- Palvelun tuottaa
Rovaniemen kaupunki - Palvelu on maksuton
Yhteydenottolomakkeen vastaanottavat 
Lapset ja aikuiset
- Palveluneuvonnan sosiaaliohjaajat
- Sosiaalipäivystäjät
Ikäihmisten palvelut
- Saara Bitter
palveluohjaaja - Inga Labba
palveluohjaaja - Eeva Rossi
sosiaalityöntekijä - Tea Teppo
sosiaalityöntekijä - Noora Tuohino
sosiaalityöntekijä
Yhteydenottolomakkeella voit ammattilaisena ilmoittaa eri ikäisten henkilöiden ilmeisestä avun ja tuen tarpeesta sosiaalihuoltoon. Yhteydenotolla tuetaan henkilöä vaikeassa elämäntilanteessa silloin, kun ohjaus ja neuvonta eivät ole riittäviä keinoja turvaamaan henkilön pääsyä tuen tarpeen arviointiin. Millaisissa tilanteissa voidaan esimerkiksi tehdä yhteydenotto tuen tarpeesta sosiaalihuoltoon »
Yhteydenotto tehdään kunnan sosiaalihuoltoon pääsääntöisesti henkilön suostumuksella sähköisellä lomakkeella tietoturvallisesti kellonajasta ja päivästä riippumatta. Ilman suostumusta yhteydenotto tehdään vain sosiaalihuoltolaissa säädetyissä tilanteissa. Yhteydenotot otetaan sosiaalihuollossa käsittelyyn virka-aikana. Ammattilaisten yhteydenottovelvollisuus sosiaalihuoltoon henkilön tuen tarpeen arvioimiseksi perustuu sosiaalihuoltolakiin.
Kiireellisissä ja välitöntä puuttumista vaativissa tilanteissa ota yhteyttä Rovaniemen sosiaalipäivystykseen.
Miten toimin ilman kirjautumista palveluun?
- Siirry Lifecaren omapalveluun klikkamalla linkkiä
- Täytä lomake ja napsauta Yhteenveto-painiketta.Tarkista lomakkeen tiedot ja paina Lähetä.
- Saat vahvistusviestin sähköpostiisi, kun lomake on lähetetty. Palvelun käyttö on tietoturvallista, vaikka kirjautumista ei tarvita.
Miten toimin kirjautumalla palveluun?
- Valitse palvelu klikkaamalla kunnan/palvelun nimeä
- Kirjaudu palveluun käyttäjätunnuksella tai toimikortilla
- Käyttäjätunnukset ja niihin liittyvät käyttöoikeudet saat Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksesta Virtu-tuesta
- Täytä lomake ja napsauta Lähetä-painiketta.
- Lähettämäsi lomake tallentuu eKollega-asiantuntijapalvelun asiointitilille. Tili avautuu valitsemalla valikosta "Vastaukset".
- Saat viestin sähköpostiisi, kun tiedonsiirto on käsitelty.
- Vastaukset-sivulta näet, kuka on vastaanottanut lähettämäsi lomakkeen.