Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Omat työkalut

Navigation

virtu.fi

Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus

Omat työkalut



Pääsivu virtu.fi Ammattilaiset Tiedonsiirto Ranuan kunta: Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi

Ranuan kunta: Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi

yhteys

Faktat

  • Palvelu on tarkoitettu ammattilaisille
  • Palvelun tuottaa
    Ranuan kunta
  • Palvelu on maksuton

Yhteydenottolomakkeen vastaanottavat info

  • Viivi Heikkilä
    sosiaalityöntekijä
  • Mari Louste
    sosiaalityöntekijä-yksilövalmentaja
  • Virpi Piira
    perusturvajohtaja
  • Tea Romppainen
    sosiaalityöntekijä
  • Terhi Salmela
    yksilövalmentaja
  • Marketta Uimaniemi-Honkanen
    vanhuspalvelujohtaja

Yhteydenottolomakkeella voit ammattilaisena ilmoittaa eri ikäisten henkilöiden ilmeisestä avun ja tuen tarpeesta sosiaalihuoltoon. Yhteydenotolla tuetaan henkilöä vaikeassa elämäntilanteessa silloin, kun ohjaus ja neuvonta eivät ole riittäviä keinoja turvaamaan henkilön pääsyä tuen tarpeen arviointiin. Millaisissa tilanteissa voidaan esimerkiksi tehdä yhteydenotto tuen tarpeesta sosiaalihuoltoon »

Yhteydenotto tehdään kunnan sosiaalihuoltoon pääsääntöisesti henkilön suostumuksella sähköisellä lomakkeella tietoturvallisesti kellonajasta ja päivästä riippumatta. Ilman suostumusta yhteydenotto tehdään vain sosiaalihuoltolaissa säädetyissä tilanteissa. Yhteydenotot otetaan sosiaalihuollossa käsittelyyn virka-aikana. Ammattilaisten yhteydenottovelvollisuus sosiaalihuoltoon henkilön tuen tarpeen arvioimiseksi perustuu sosiaalihuoltolakiin.

Kiireellisissä ja välitöntä puuttumista vaativissa tilanteissa ota yhteyttä Ranuan sosiaalipäivystykseen.

Miten toimin?

  1. Valitse palvelu klikkaamalla kunnan/palvelun nimeä
  2. Kirjaudu palveluun käyttäjätunnuksella tai toimikortilla
    • Käyttäjätunnukset ja niihin liittyvät käyttöoikeudet saat Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksesta Virtu-tuesta
  3. Täytä lomake ja napsauta Lähetä-painiketta.
    • Lähettämäsi lomake tallentuu eKollega-asiantuntijapalvelun asiointitilille. Tili avautuu valitsemalla valikosta "Vastaukset".
  4. Saat viestin sähköpostiisi, kun tiedonsiirto on käsitelty.
    • Vastaukset-sivulta näet, kuka on vastaanottanut lähettämäsi lomakkeen.
Tietoa virtu.fi:stä