Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Omat työkalut

Navigation

Omat työkalut



Pääsivu uutiset Miten asiakasosallisuus toteutuu digisosiaalipalveluissa?

Miten asiakasosallisuus toteutuu digisosiaalipalveluissa?

Sosiaalipalveluiden lähtökohtana on edistää asiakkaan itsenäistä suoriutumista ja omatoimisuutta sekä vahvistaa asiakkaan omia ja hänen lähiyhteisöjensä voimavaroja. Tämä on sosiaalialan ammattilaisen perusosaamista, mutta entä korona-aikana, jolloin useat palvelut voidaan toteuttaa digitaalisina. Kuinka asiakasosallisuus toteutetaan siten?

Poskessa on alkanut 1.5 Digisosiaalipalvelut asiakkaan osallisuuden lisääjänä. Hankkeen päätavoitteena on vahvistaa asiakasosallisuutta digisosiaalipalveluiden keinoin ja tukea palveluiden saatavuutta ja jatkuvuutta poikkeustilanteesta huolimatta. Hankkeessa luodaan malleja, kuinka työtä voi tehdä asiakkaan kanssa yhdessä digitaalisesti ja mitä digityössä pitää huomioida. Siinä hyödynnetään digitaalisten palveluiden mahdollisuudet ja sovelletaan sosiaalityön keinoja siten, että asiakasosallisuus vahvistuu.

Digisosiaalipalvelut -hankkeessa ammattilaisten tukeminen toteutetaan virtuaalisena ryhmävalmennuksessa, jossa samalla kehitetään palvelua. Valmennuksen suunnittelu on käynnistynyt ja valmennus aloitetaan syksyllä. Otamme yhteyttä kaikkiin Lapin kuntiin, joissa käytetään digisosiaalipalveluita.
Lue lisää

Lisätietoja:
Maarit Pirttijärvi, projektipäällikkö
etunimi.sukunimi@poskelappi.fi
040 5440 524

Tietoa virtu.fi:stä