Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Omat työkalut

Navigation

Omat työkalut



Pääsivu uutiset Auta -hankekokeilulla kehitettiin virtu-palvelupisteisiin uusia toiminnallisuuksia

Auta -hankekokeilulla kehitettiin virtu-palvelupisteisiin uusia toiminnallisuuksia

Kokeilun tarkoituksena oli auttaa kuntalaisia käyttämään sähköisiä palveluita Lapin kuntien Virtu-palvelupisteissä. Kokeilun keskeisimpiä hyötyjiä ovat virtu-palvelupisteitä käyttävät kuntalaiset sekä työntekijät, jotka saavat valmennusta ja ohjeistusta asiakkaidensa sähköisen asioinnin tukemiseen. Toiminnan tuloksena kohderyhmänä olevien kuntalaisten sähköisen asioinnin taidot lisääntyvät ja he pystyvät sähköiseen asiointiin esim. Te-palveluiden tai Kelan kanssa jatkossa ilman tukea helppokäyttöisissä virtu-palvelupisteessä. Virtu-palvelupisteiden hyödyntäminen lisääntyy, kun eri tyyppisiä sähköisen asioinnin palveluita tulee käyttöön esim. Te-palveluiden etävastaanotto ja Kelan etäpalvelu (kuvapuhelinpalveluita) Kokeilu tuotti myös malleja, joita voidaan kansallisesti hyödyntää tukea tarvitsevien asiakasryhmien tarpeisiin.

Linkkejä materiaaleihin:

Linkki raporttiin
Tietoa virtu.fi:stä