UULA - Uudet palvelu- ja toimintamallit Lapissa 2008 - 2011
- Tällä sivulla on esitelty sosiaalitoimen kehittämisen painopisteet ja yhteyshenkilöt UULA-hankkeessa
- Lisää tietoa koko UULA-hankkeesta UULAN www.sivuilla: http://www.lshp.fi/uula
Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus www.sosiaalijaterveyspalvelut.fi
Virtuaalisessa sosiaali- ja terveyspalvelukeskuksessa kuntalaiset voivat asioida sähköisesti terveys- ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Asiakkaat kirjautuvat palveluun HST-kortilla tai pankkitunnuksia käyttäen, joten asiointi on turvallista. Virtuaalinen palvelu ei korvaa henkilökohtaista palvelua, vaan tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden asioida ”etänä” niin halutessaan. Sähköisille palveluille on olemassa todellinen ja akuutti tarve: kuntalaiset ovat tottuneet verkkoasiointiin ja vaativat sähköisen asioinnin mahdollisuuksien lisäämistä myös kunnallisissa palveluissa. Erityisen tärkeä sosiaali- ja terveystoimen sähköisen asioinnin mahdollisuus on pitkien välimatkojen Lapissa. Lue lisää >>
IP-videoneuvottelujärjestelmien avulla voidaan tuottaa palveluja paikasta riippumatta sekä asiakkaille että asiantuntijoille. UULA-hanke tukee kuntien IP-videoneuvotteluohjelmistojen ja laitteiden hankinnassa. Joka Lapin kunnan sosiaalivirastossa ja terveyskeskuksessa sekä sairaanhoitopiiresissä on toimivat IP-videoneuvotteluyhteydet. Palveluiden käyttöä ja tuottamista tuetaan myös sisällöllisesti. Lue lisää >>
Tietoturvan ja tietosuojan koulutus- ja oppimisympäristö
Uudet sähköiset toimintatavat luovat lisää haasteita työntekijöiden tietoturva- ja tietosuojaosaamiselle. UULAn yhtenä tavoitteena on kuntien ja sairaanhoitopiirien tietoturva- ja tietosuojatason selvittäminen ja perusteiden läpikäynti. Tavoitteena on turvata kuntien ja sairaanhoitopiirien työntekijöille tietty osaamistaso tietoturvassa ja -suojassa, koska työntekijät ovat tekemisissä salassa pidettävän tiedon kanssa. Oppimisympäristö on nyt kaikkien sosiaalitoimen työntekijöiden käytettävissä. Lue lisää >>
Kirjaudu: UULAN intranet