Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Pääsivu Tiedote yksityisille sosiaalipalveluntuottajille

Tiedote yksityisille sosiaalipalveluntuottajille

Kansa-koulu II -hanke edistää määrämuotoisen kirjaamisen käyttöönottoa

Kaikkien sosiaalipalveluja tuottavien organisaatioiden tulee vaiheittain liittyä Kanta-palvelujen käyttäjiksi. Kanta-palvelujen käyttöönotto edellyttää, että asiakastietoa kirjataan yhdenmukaisesti yksityisessä ja julkisessa sosiaalihuollossa. Sosiaalipalveluissa asiakastietoa kirjaavien ammattilaisten tulee kirjata ja käsitellä asiakastietoa noudattaen sosiaalihuollon asiakaskirjalakia. Laki edellyttää määrämuotoisen kirjaamisen käyttöönottoa.

Kirjaamisvalmentajien valmennus vahvistaa työntekijöiden kirjaamisosaamista

Kansa-koulu II -hanke valmentaa kijraamisvalmentajia yksityisiin sosiaalipalveluja tuottaviin organisaatioihin. Kirjaamisvalmentajat saavat materiaalin ja valmiudet kouluttaa määrämuotoista kirjaamista oman organisaationsa sosiaalihuollon asiakastietoa kirjaaville ammattilaisille. He järjestävät kijraamisvalmennukset omissa organisaatioissaan. Kirjaamisvalmentajat tuovat organisaatioon asiantuntemusta valmistauduttaessa Kanta-palveluihin liittymiseen.

Kirjaamisvalmentajiksi haetaan käytännön työn vahvoja ammattilaisia tai lähiesimiehiä. Kirjaamisvalmentajien tarve on suhteessa sosiaalihuollon asiakastietoja kirjaavan henkilöstön määrään. Kirjaamisvalmentajia voidaan nimetä yksi 50-100 ammattihenkilöä kohden isoissa organisaatoissa. Pienet organisaatiot voivat halutessaan muodostaa yhteistyöverkostoja.

Nyt on aika miettiä kirjaamisvalmentajien tarvetta omassa organisaatiossasi. Ilmoita kirjaamisvalmentajien tarve tämän linkin kautta: tiny.cc/kartoituskysely. Vastaa kyselyyn 31.5.2018 mennessä.

Kirjaamisvalmentajien valmennukset käynnistyvät syksyllä 2018. Niistä tiedotetaan erikseen kesän 2018 aikana kyselyn vastaajalle ja hankkeen internet-sivuilla. Valmennusten omarahoitusosuus on 150€/osallistuja. Hanketta hallinnoi Kaakkois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus Oy Socom. Hanke toteutetaan ajalla 1.1.2018-31.12.2019.

Katso videolta, mistä on kysymys »
Tiedote pdf-muodossa »

Kansa-koulu II -hankkeen sivuilta www.socom.fi/kansa-koulu