Siirry sisältöön. | Siirry navigointiin

Omat työkalut

Navigation

virtu.fi

Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus

Omat työkalut



Pääsivu Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus Uusia ominaisuuksia eKollegassa

Uusia ominaisuuksia eKollegassa

eKollega työlistan näkymään tulevat muutokset 5/2013

eKollegan viestinäkymä

  • Viestiketju on mahdollista välittää toiseen jonoon
  • Ammattilainen voi päättää viestiketjun vastaamatta
  • Kaksi ammattilaista ei voi käsitellä samaa viestiä yhtä aika, jos viesti avattu, tulee infoviesti
  • Käsittelyssä olevat viestit vapautetaan automaattisesti 10 tunnin jälkeen.
  • Järjestelmä muistaa, montako riviä käyttäjä on valinnut näytettäväksi sivulla.
  • Työlistaa voi sortata päivämäärä kentästä
  • Kommenttinäkymä on auki, jos viestiketjuun on lisätty kommentti
  • Sisäisen kommentin otsikko on poistettu
  • Vastausluonnoksessa näytetään muokkaajan tiedot
  • Tarpeettomia näytä valikon suodattimia poistettu
  • PDF-tulostuksen ulkonäköä on parannettu
  • Tiedote -ikkuna ilmestyy, kun avaa eKollega työlistan

 Lomakkeet ja tilastot

  • Lomakkeen tilastot ovat oikeassa järjestyksessä
  • Statistics -ominaisuus; tilastoja voi katsoa muutkin kuin palvelujonon vastaaja

Asiakkaan tiedot

  • Asiakkaan tietoja voi hakea Hetu-kentällä, sieltä näkyy useita asiakkaan tietoja ja viestiliikenne
  • Jos asiakas on jakanut kansion, suostumus näkyy sieltä
  • Asiakkaalle voi lähettää suoraviestejä

Oma kansio

  • Asiakkaat saavat oman kansion, johon voi tallentaa tiedostoja sekä asiointitililtä että muualta esim. omalta koneelta, internetistä
  • Oman kansion voi jakaa ammattilaisen kanssa, näin ammattilainen voi katsella/ tulostaa asiakkaan omaan kansioon tallentamia tiedostoja
  • Lomakkeista voidaan tallentaa tiettyjä seurattavia asioita mittareiksi omaan kansioon

 Muuta

  • Käyttäjätunnus lukittuu 5 minuutiksi, jos yrittää kirjautua 3 kertaa väärin

Virtuaalisen sosiaali- ja terveyspalvelukeskuksen ”Vastaukset” asiointitili liitetään kansalaisen asiointitilin ”Suomi.fi -palvelun asiointitiliin.

 

eKollega työlistan näkymään tulleet muutokset 10/2012

eKollegan viestinäkymä

  • Ryhmän tiedot näkyvät, kun siirtää hiiren osoittimen jonon nimen päälle. Ryhmän tiedossa näkyy myös, jos joku ryhmäläisistä on lisännyt poissaolotiedon.
  • Viestijonokohtainen tapahtumaloki avautuu suurennuslasin kuvasta. Jos haluaa katsoa lokin, ei tarvitse enää avata viestiä.
  • Viestin tapahtumatieto näkyy ” Tapahtuma ” sarakkeella.  Jos valitsee esim. ”Näytä” eilen käsitellyt, niin näkee onko viestin lähettäjä avannut vastauksen.

Asetukset -valikko

  • ”Vaihda salasana” painikkeesta voi vaihtaa salasanan
  • ”Oma paikallaolo” toimintoon voi merkitä oman loma-ajan, poissaolotieto näkyy koko vastaajaryhmälle
  • ”Oma Henkilökortti” kentät voi täyttää ja lisätä myös oman kuvansa, kortti näkyy koko vastaajaryhmälle. Lisättävän kuvan suosituskoko on  90x120 pixeliä (leveys, korkeus)
  • ”Heräteviestit” nimenä nyt on ”Omat vastausjonot”.

Uudet toiminnallisuudet ammattilaiselle

  • Vielä vastaamattomista kysymyksistä voidaan lähettää uusi heräteviesti . Uuden viestin ajankohdan voi päättää palvelukohtaisesti esim. Jos kysymys on ollut vastaamatta yhden päivän, lähetetään uusi heräteviesti
  • Ammattilainen voi tehdä viestin vastaukselle luonnoksen, jota muut jonossa olevat ammattilaiset voivat käydä katsomassa ja muokkaamassa. Kysymys jää vastaamattomiin kysymyksiin, mutta siinä lukee ” Tila” sarakkeella (vastausluonnos).  Näin helpotetaan yhteisen vastauksen laatimista.
  • Viestin lähettäjältä voidaan pyytää ”Lisäselvitys”, mikäli kysymyksessä ei ole riittävästi tietoa. Viesti pysyy vastaamattomissa kysymyksissä ja siinä lukee ”Lisäselvitys pyydetty”.

Palvelun käyttäjien uudet toiminnallisuudet

  • Käyttäjän näkymässä   viestin vastaussivulla jatkokysymyksen teko on nostettu palautteen antamisen yläpuolelle, koska jatkokysymyksiä tuli palautteeseen.
  • ”Päätä keskustelu” ominaisuus poistettu kansalaiselta, koska se on turha. Palvelun käyttäjä voi tehdä jatkokysymyksen tai poistaa viestiketjun
  • Käyttäjä voi saada lisätietopyynnön lähettämästään kysymyksestä
  • Palveluun voi tunnistautua myös mobiilivarmenteella. Käytössä on edelleen  verkkopankkitunnukset ja sähköisen henkilökortti.
Tietoa virtu.fi:stä